GERSHWIN. Un americà a París

1928: poema simfònic de G. Gershwin per LA PhilHarmonic, Gustavo Dudamel (dir), 2014.

  • Escena 1 (0.01-3.13). Primer contacte amb la ciutat de París: els carrers principals, els bistrot, els barris emblemàtics de la ciutat (Montmartre, Pîgalle…). els parcs i jardins (Tuileries), els monuments…
    • (3.14-4.36)
    • 4.37-5.57)
    • (5.58-7.41)
  • Escena 2 (7.42- 13.10). Nostàgia del seu país: tema de blues. Comença amb eun solo de trompeta, amb els saxos com a contrapunt tímbric, acompanyat de les seccions de corda i percussions.
  • Escena 3 (13.10-15.55 ). Balls de moda: xarleston, ragtime i swing. S’inicia el amb solo de trompeta.
    • (15.56-16.30).
  • Escena 4 (16.30-18.47). Comiat de París. El clarinet inicia la reexposició del tema principal de l’obra.

1951: pel·lícula de Vincenn Minelli (dir) protagonitzada pel ballarí i coreògraf Gene Kelly. Final

DOCUMENTACIÓ

PALACIOS, F. “Un americano en París”. Conciertos escolares. Fundación Caja Madrid 2003-2004 [PDF]

SUSTERSIC, G. “Coreografía cinematográfica: Un amerciano en París”. El espectador imaginario, a http://www.elespectadorimaginario.com/coreografia-cinematografica-un-americano-en-paris/

Comments are closed.

Post Navigation