Händel, l’estrella del Barroc

7 05 2009
El passat 14 d’abril es va celebrar el 250è aniversari de la mort del compositor del barroc Georg Friedrich Händel (1685-1759), un músic nascut a Alemanya però que va adoptar la nacionalitat anglesa.

Ahir, el programa Millennium de TV3 va estar dedicat a aquest músic.

+ info: visualitzeu l’enregistrament del programa “Händel, estrella del Barroc” (01:24:16 h.) de Millennium (TV3) emès el 07/05/2009. Entre altres continguts, entrevista a de Joan Vives (flautista de bec i locutor de Catalunya Música) i Cesc Gelabert (ballarí i coreògraf), que acaba de presentar un espectacle amb la música d’aquest compositor.

Händel (o Haendel) va ser coetani de Johann Sebastian Bach. Va compondre tant música instrumental com música vocal (òperes),  i tractà tant el gènere religiós  com el profà. En la taula següent us esmentem alguns exemples:


Gènere VOCAL Gènere INSTRUMENTAL
Gènere RELIGIÓS Oratoris:”El Mesies” (1741)
Gènere PROFÀ Òperes:“Rinaldo” (1711) Suites per a clave.
Suites per a orquestra:
Música aquàtica (1717)
Música pels reials focs artificials (1749)

+ info: biografia; algunes obres i audicions.

Actualment, la música de Haendel encara és viva no només a les sales de concerts, sinó que també s’utilitza en anuncis publicitaris i en la banda sonora de pel·lícules de gèneres cinematogràfics ben diversos.

+ info: pel·lícules amb música de Haendel.


Actions

Informations

Leave a comment

You can use these tags : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>